.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2012/05/29

Bodzaszörp...ö..ö..m!




















Bodzaszörp

50-60 nagy virágernyő, ami
5 l vízben 24 órát ázik majd leszűrni!
A leszűrt lébe teszünk:
4,5 kg cukrot
6 dkg citromsavat
5 g Na-Benzonátot
1 citromot felkarikázva, ami ismét állni hagyjuk 24 órát, majd gézen átszűrve üvegekbe töltjük.

Ezt a receptet Tűzőrzőtől kaptam....állítólag eláll 1 évig. Én amint látható is...2 adagot csináltam. Így lett 11 üveggel. Remélem jól sikerült és valóban eláll 1 évig is......bár gondoltam ajándékozok is el belőle! Van aki nem tudott készíteni és örülne neki....

4 megjegyzés:

  1. Biztosan nagyon jó lett,ügyes vagy!!Milyen jó lesz télen a nyár ízeit kortyolgatni!!
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Hát, addig nem tart ki......ahogy nézem!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a színe...pedig nem is ázik sokáig! És az üvegek...mind egyforma, és csatos....hol szerezted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága férjecskémet elküldtem a borászati boltba és ott vette 300 Ft-ért darabját ezeknek az 1 literes üvegeknek. A színével kapcsolatban pedig őszintén én nem mostam meg a bodza virágokat, mert az első ital készítésekor a virágokat vízzel teli üveg edénybe mártogatva mostam meg és a víz színe gyönyörű aranysárgává változott a virágporoknak köszönhetően....így sajnálván a kincset elveszíteni belőle, alaposan átnéztem minden virágot és szűrtem....
      ...és ahogyan te is írtad, hogy emlékeidben él ahogyan a nagyapád gondosan kavargatta...nos amikor tehettem én is jó alaposan kevertem-kavartam és még nyomkodtam is....talán ettől lett ilyen szép színe.
      Szép és nyugodalmas estét Babette...remélem az enyém is ilyen lesz, mert Kirikém oltása a karján elég csúnya...be van duzzadva és vörös...borogattam, de igen idegesít és láza is volt egy kicsit. Ma hívtam a védőnőt, holnap kijön megnézi...HOGY MINDIG VAN VALAMI!!!! Szió!

      Törlés

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...