.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2012/10/23

Gyerekes rajzok...fejlődési emlékképek!




Bizonyára ti is hasonlítotok rám és sajnáljátok a gyerekeitek rajzait az enyészetnek ajándékozni vagy éppen kidobni...így évről évre gyűlnek a lapok tele rajzokkal és kezd gonddá válni, hogy az gyűrődés mentesen és épen biztonságos helyre kerüljön. Persze valahol kénytelen vagyok selejtezni is a rajzok közül, de amióta Liza megfogta a ceruzát, hogy azzal író és rajzoló mozdulatokat tegyen, én őrzöm az emlékeket a lakás több pontján is. Végül egy helyre kerülnek, de addigra eléggé sérültek lesznek...
Erre találtam a megfelelő megoldást és egy igen édes gondolatot, hogy miért ne lehetne évenként 12 db rajzot csodálatos könyv formájában örök emlékké tenni gyermekeink részére. Nekem a www.dm-digifoto.hu -n a cewe fotokönyv jutott az eszembe, ahol megszerkeszthető oldalak vannak és saját magunknak tölthetünk fel képeket. Aztán úgy össze is állt a fejemben, hogy minden évben egy semleges fehér fal előtt a gyermekem fogja maga előtt az életkorának megfelelő kartondobozból kivágott táblácskát és a képek lennének az elválasztó jelek az életkorok előrehaladtával... De ezt levetíthetjük szülinapra is és egyéb ismétlődő eseményekre is...visszanézve csodálatos lehet! Mindig csodálatos, amikor a padláson vagy szüleink házánál féltve őrzött emlékekre bukkanunk és borzongva tekintünk vissza régi életünkre, régi énünkre! Hirtelen a rajzokat nézve tudatalattinkból előkerülnek azok a mélyen lapuló érzések, amiket átéltünk a rajzok készítésekor. amit már rég elfeledtünk, de egy képnek köszönhetően ezek felidéződnek...
Kicsit szomorú vagyok, hogy ez hamarabb nem jutott eszembe. A rajzok egy gyereknél fontos mondanivalót is közvetíthetnek...átrágva és kielemezve ráébredek összefüggésekre és akkori belső énem tör felszínre.
Kirával ezt még elkezdhetem...Lizával is, de ő már 8 éves és a képek nem lennének egységesek, így csak most kezdem el. 
A pinterest-et használva nagyon sokszor rábukkanok hasonlóra, amit elképzeltem. Van ez így sok ötlettel...azt hiszem én találtam ki, aztán kiderül, hogy másnak is eszébe jutott valami ilyesmi... Így legalább most képpel is szolgálhatok...hátha nektek is bejön valami...egy ötlet...amit kedvetek lesz meg is valósítani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...