.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2013/02/12

Farsangi fánk...második felvonás!




Lizáék imádják...én meg szívesen kísérletezek! De finom lett! Puffancs...csak van amelyik szalagos kislány és persze lettek fiúk is benne...D:))


FÁNK

Hozzávaló:
1 kg liszt
5 dkg élesztő
5 dkg ráma
2 egész tojás
teáskanál só
1 evőkanál cukor
4 dl tej és langyos víz, ha szükséges még.

Lisztet elmorzsoltam a margarinnal és a sóval.
Langyos tejbe elkevertem a cukrot, beletettem az élesztőt és felfuttattam.  Abba kevertem bele a felvert tojást.
Végül az egészet összekevertem és még egy kevés langyos vizet is tettem hozzá. Aztán fél órát dagadt...kétszer akkorára. Kiborítottam a lisztezett munkapultomra és egy két mozdulattal gömbölyűre varázsoltam...kinyújtottam újjnyi vastagságúra és azután pohárral ki szaggatam és csak úgy ,, pukkadozott '' magában szaggatás alatt. Felforrósítottam az olajat, és elkezdtem az első kiszaggatottakat belepakolni a tetejével az olajba...fedőt tettem rá, amikor megfordítottam akkor már nem tettem rá a fedőt.

Én mindennek a felét vettem. Kivéve a cukrot...az maradt evőkanálnyi. Egy tasak szárított élesztőt használtam...
A kimaradt darabokból pedig a kedvenc madárka készült el.
Lizi kedvenc szederlekvárjával ettük...15 db lett a feléből és az nekünk bőven elég...

2 megjegyzés:

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...