.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2013/02/25

Kürtős kalács HÁZILAG...egyszerűen és isteni finoman!




Facebook-on terjengett az ötlet, hogy süssük meg a papírtörlő gurigán...ami helyettesíti az eredeti kürtős kalács sütőformát... Ezt biztos sokan láttátok, de...! Drága barátnőm ki is próbálta és újságolta finomságát, így bár próbáltam szabadulni a gondolattól...NEM  BÍRTAM! Gyűjtéseimnek hála...volt is kéznél guriga...ráadásul nem lett semmi baja! Így újra használható, vagy ha ismét összegyűlik 3 , akkor jó alkalom lesz ismét kürtős készítésére. A jó hír, hogy nem kell többé kürtőst vásárolni! Isteni finom, kellően átsült, belül puha, kívül csodásan ropogós, ahogyan a cukor karamelizálódott rajta! Ebből az adagból 3 XXL-es papírtörlő gurigára lett elegendő tészta. 
Eddig nem figyeltem meg, hogyan készítik pontosan...de én ezután is így fogom!



HOZZÁVALÓK:

50 dkg liszt
10 dkg cukor
1 kávéskanál só...ezt a 3-at egy tálban összekevertem.

3,5 dl langyos tej
1 cs szárított élesztő
1 evőkanál cukor...ezt felfuttattam!

5 evőkanál étolajat...beleöntöttem a tejhez, majd azt átöntöttem a liszthez és összedolgoztam. Egy kevés lisztet szórtam rá, hogy kívül ne ragadjon.

A tésztám igen puha volt, fél órát kelt, majd jó lisztezett munkapultra tettem, a tetejét megliszteztem és hosszan nyújtottam. A belseje kissé ragadós volt, de tudtam dolgozni vele.

10 dkg olvasztott vaj és cukor. 
(vajjal kentem meg az alufóliát és a feltekert tésztát szintén alaposan, majd cukorba hempergettem)

De kanyarodjunk vissza a tésztához... kinyújtottam ( a méretek nem fedik teljesen a valóságot) kb 20cm*60cm-es tégla lapra és 1 gurigára 2 db kb.2-3 cm vastag csíkot tekertem, a gurigákat már előzőleg már betekertem alufóliába és külsejét megkentem alaposan vajjal. Így könnyen lecsúszott sütés után a tészta. A kezdésnél mindig kissé átlósan kezdtem, hogy alákerüljön és úgy tekertem körbe, majd a végét szintén betűrtem alá. Bekentem a tetejét is alaposan olvasztott vajjal és cukorba hempergettem, közben kissé nyomva így a csíkok is szépen összedolgozódnak! Légkeveréssel sütöttem 180 fokon...kb.15 perc volt. Először lefektettem a tepsibe zsírpapírra. Így sütöttem egy kicsit, hogy átsüljön, így már nem csúszik le a hő hatására a tészta... majd utána felállítottam őket a sütőben (a legalsó helyre raktam a tepsimet), hogy szépen karamelizálódjon körbe... Végül a képek...és köszönet Bellinek AZ Ő FINOM KÜRTŐS KALÁCSÁT ITT TEKINTHETITEK MEG!!!











11 megjegyzés:

  1. Isteni finom volt,biztos hogy ezt máskor is meg kell sütnöd,mert úgy láttam mindenkinek bejött!Például egy kemencés party alkalmából??Persze együtt is süthetnénk egy ilyen alkalomra....Puszi és szívesen:))máskor is!

    VálaszTörlés
  2. Jujj de fincsi lehetett, már nagyon régóta tervezem megsütni, de sosem jön össze...
    És tök jó, Bellihez is odataláltam! :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyot aratott! Még mamiék is felhívtak a szomszédból, hogy nagyon finom lett! SÜT A NAP!

    Ditti biztos örül majd Belli neked! Megvannak már a követőim?

    VálaszTörlés
  4. Átcsaptunk gasztrobloggerré?! Nagyon tetszik ám! :) Muszáj lesz kipróbálni! Reni

    VálaszTörlés
  5. Én is régóta szeretnék készíteni, csak nem tudtam, hogy mire tekerjem föl. Köszi az ötletet, van is otthon ilyen gurigánk.

    VálaszTörlés
  6. Jaj Reni dehogy! Csak többet mutatom a házi asszony mivoltomat"... Mivel mást nem készítek..., azt tudom mutatni ami készül...! Ez pedig készül mindenkinél nap mint nap...
    Szóljatok, ha rosszul teszem! Külön váljak ne keverjek? Már Ditti is mondta, hogy jó lenne...
    Egyébként próbáld ki, mert tényleg isteni finom! Nem bonyolult próbáltam leírni részletesen...és kérni fogják abban biztos lehetsz!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Sucika akkor most neked is jó szolgálatot tesznek a gurigák! Én is régóta kíváncsiskodtam...ezek a gurigák megmentettek! Karkötőnek készültek, mert pont ráfér a kezemre... De finomabbat ehettünk általa...

    VálaszTörlés
  8. Nekem tetszik ez a "keverék" bolg. De ha van kedved, érzel erőt egy újabb sütőz-főzőshöz, akkor hajrá! Én követni fogom! :)
    Egyébként én még az élesztős tésztákkal sosem próbálkoztam (nem merek), de mindenképp megmutatom anyának és majd együtt! :)

    VálaszTörlés
  9. Jaj jó látni Reni!!! Hát az erőtől félek...de olyan szempontból meg jó, hogy lenne egy saját képes bevált receptes könyvem"... Eddig noteszba írtam a recepteket...viszont ha újat nézek ki, akkor az iPad van velem...
    Egyébként az élesztős tésztától ne félj! Nem kell ide anya...csak gyurmázz vele! Jó móka hidd el! Ki kell próbálni! Végül is mit veszítesz? Tapasztalatot viszont nyersz...! Ha ragad lisztezel, ha száraz vizezel. Tudod olyan, mint a homokozás! Tudni kell, hogy mennyi víztől áll össze...egy két kísérlet és örülni fogsz az eredménynek! Engem anyu mindig nevetett, ha látta mit művelek a konyhába! De már nem nevet!!! ( nem is szeret főzni nekem...)
    Szóval bátran! Van egy kis nyugodt perced és veselkedj" neki! Meglepetés lesz mindenkinek!

    VálaszTörlés
  10. Azért írok megint, mert ma a lányom ezzel lepett meg. És nem fogod kitalálni, mire tekerte fel a tésztát: Dobozos üdítő dobozára. (Vagy hogy hívják?) Kicsit kisebb, de egyet bírtam így is megenni, tehát elég. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
  11. Jaj de jó!!!!!! Hát ez szuper! Akkor a lànyod is kedvet meg ötletet kapott! Te pedig jól jártál, mert megcsinálták neked és jókat falhattál" belőle! Őszintén már én is majdnem neki álltam...! De akkor már lesz másik ötlet ennek a kipróbálásának! Jaj de aranyos vagy, hogy elújságoltad nekem! Köszönöm szépen Sucika! Sörös dobozom van is eltéve!!! Apától elcsentem mielőtt a kukába lendíti nekem...
    Szép estét!!! Jó éjt!

    VálaszTörlés

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...