.

Köszönet, hogy megtisztelsz a jelenléteddel!!!

2013/02/22

Szeder lekvárral töltött fánk...képekben!




Sajnos a betegség idején még a jó csirke húsleves sem megy le...de enni csak kell! Gondoltam kedveskedek Lizának egy kis szeder lekvárral töltött kis fánkocskával, ami az egyik kedvence! S bár nem is olyan régen volt...ki szabja meg, hogy hetente nem lehet fánkot enni ebédre. Tágra is nyílt a szeme tőle és megvolt az öröme... Én meg nem bántam csak egyen valamit...és persze előtte lenyomott vagy 8 kanál húslevest is...talán megmarad benne... A fánknak nagy sikere lett, mert eddig még nem töltöttem és most készítettem másodjára...de már látom olyan lesz nekik, mint a lángos. Azt is imádják mindketten... RECEPT...KATTINTS IDE!


A recept ugyan az...mint máskor volt! 
Kelesztés után csak kivettem a tésztát és azonnal nyújtottam, mindenféle összegyúrás nélkül, akkorára,
 hogy két sorba lekvárt helyezek a körök közepébe és maradjon meg a másik fele, amit ráhajtok a lekváros tésztára.

Segítségül már előre bejelöltem a köröket, hogy lássam mennyi fér el. A körök közepébe kis halmocska lekvárt
 tettem (lehet csokit és bármit!) ...ezek után ráhajtottam a tészta másik felét....

Így ni...bár a képen nem látszik, de a valóságban látod, hogy hol van a lekvár... Én óriási fánkokra vágytam, így
 kerestem egy 9,5 cm-es átmérőjű szaggatót...( ami jelen esetben egy műanyag 0,5 literes mérőedénykém )

Szépen kiszaggattam a lekvárok körül...

Itt azért jobban látszik, hogy hol van a lekvár benne...

Lisztezett tálcára pakoltam őket, hogy kéznél legyen egyszerre, ha a felforrósított
olajba helyezem...de előtte egy  10-15 percet még kelesztettem.
 Most nem sajnáltam ezt sem tőle, mert a múltkor rögtön már az olajba tettem...

Miután belepakoltam...lefedtem!

Szépen pukkadoztak fel...néztem, hogy mikor fordíthatom meg...

Ha megfordítottam akkor már nem teszem vissza a lábas tetejét....

Gyönyörű szalagok lettek...

Megszórtam porcukorral és szaladtam át vele a szomszédba...

A Pinteresten láttam, hogy csak kevés olajban volt a fánk sütve...így én is kipróbáltam,
 csak ujjnyi olajat öntöttem a lábasba...

Anyukám kérdezte is, hogy nem égett meg a teteje? Nos...láthatjátok, hogy egy picit van kör a tetején, de ezekért a szalagokért nekem megérte! Különben is cukorral meg van szórva...így még az sem látszik belőle...



4 megjegyzés:

  1. húha...nagyon finom lehetett! :) a pinteresten a receptes mappában lassan már csak a te képeid szerepelnek. :)))

    VálaszTörlés

Köszönet Bellinek!

Köszönet Emerenciának!

Köszönet a díjért VRJúliának!

Köszönet Dittinek ...

Babettétől...köszönöm!

Angol, Villámolvasás, agykontroll Gyöngyösön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...